Jak dobrze reklamować obiekt noclegowy - metody
- Oliwia Kozłowska
- Noclegi

Wiele z nas zastanawia się codziennie jak zachęcić gości, by to właśnie nasz obiekt noclegowy został wybrany na wyczekiwany urlop. Na co warto przede wszystkim zwrócić szczególną uwagę? Dobry marketing to podstawa dla każdego właściciela hoteli, domków letniskowych czy apartamentów. W tym artykule przedstawimy kilka sposobów promowania obiektu w taki sposób, aby przyciągnąć uwagę nowych klientów.
Oferty w serwisach ogłoszeniowych dla noclegów i atrakcji
Jedną z najprostszych i najlepiej sprawdzających się form zdobywania nowych klientów jest wystawienie oferty w portalach noclegowych, które posiadają grupę docelową zainteresowaną naszą tematyką. Takie platformy są codziennie odwiedzane przez tysiące osób, które poszukują domków letniskowych, hoteli, apartamentów czy też atrakcji, z których będą mogli skorzystać. Jest to miejsce, w którym gromadzą się potencjalni klienci. Każdy z tych osób szuka odpowiedniego miejsca na spędzenie swojego urlopu. Takim miejscem jest na przykład baza noclegowa czos.pl. Wystawienie oferty w takich portalach informacyjnych to dobra opcja.
Wystawienie oferty w takim serwisie ogłoszeniowym to strzał w 10! Klucz do sukcesu w tej metodzie to odpowiednie przygotowanie oferty noclegowej. Najważniejszą rzeczą są zdjęcia. Zdjęcia, które przedstawią rzeczywisty wygląd obiektu. I oczywiście takie, które zachęcą Twoich gości. Dokładne opisanie specyfiki twojego obiektu jest również nie do pominięcia. Zapewnij swoich gości o tym, co będą mieli do dyspozycji na miejscu, wybierając Twoją ofertę!
Reklama stacjonarna i w internecie
Promocja obiektu to rzecz, której nie powinno zabraknąć. Dobrze skonstruowana kampania reklamowa twojego hotelu, domku czy apartamentu pomoże w zapewnieniu nam wielu nowych gości. Koszt od kilkudziesięciu do kilkuset złotych rocznie będzie inwestycją długoterminową. Skuteczność reklamy zależna jest od tego, jak zostanie zaplanowana, stworzona i dobrze zbudowana grupa odbiorców. Uwypuklenie w niej dodatkowych usług Twojego noclegu na pewno skutecznie wpłynie na dobry odbiór i zapewni ruch na stronie, a co za tym idzie przyciągnąć ich uwagę. Dobra reklama to rzecz, o którą warto zadbać. Każdy właściciel obiektu powinien o tym wiedzieć.
Promowanie w mediach społecznościowych (Facebook)
Promowanie pensjonatu, domków czy hoteli w social mediach w obecnych czasach to obowiązek. Wiele turystów właśnie w takich miejscach szuka miejsca na urlop. Warto więc umieścić nową ofertę na Instagramie. Prowadzenie takiego profilu pomoże dotrzeć do klientów i zapełnić wszystkie wolne pokoje w Twoim obiekcie.
Zdjęcia z naszej agroturystyki, hotelu w bardzo szybki i łatwy sposób można udostępnić na tych profilach. Goście widzący jak inni ludzie dobrze się bawią w danym ośrodku, chętniej z niego skorzystają. Pokazywać opinie osób, które korzystały z danego obiektu. W tym miejscu możemy reklamować obiekt bez limitu i w dowolnie wymyślony sposób. Możemy informować klientów o rabatach, czy też promocjach. O terminie, który nagle się zwolnił. W ten sposób budujemy kontakt i zaufanie turystów do naszego obiektu.
Warto również promować się w mediach społecznościowych portali ogłoszeniowych z noclegami takich jak te Facebook czy też Instagram. To miejsca, na które wchodzą osoby zainteresowana szukaniem noclegu albo atrakcji. Widząc informację o naszej ofercie, powiększymy liczbę klientów w obiekcie hotelowym, pokojach czy domkach.
Strona WWW
Własna strona www to kolejna metoda zdobywania nowych gości dla właścicieli obiektów noclegowych. Działa to na podobnej zasadzie jak profile w social mediach. Pokazujemy tam obiekt, który oferujemy. Opisujemy go w taki sposób, by przedstawić realnie, jak wygląda pobyt w tym miejscu, swoje plusy, naszych zadowolonych klientów, klientów biznesowych, którzy nas odwiedzili, zdjęcia obiektu, terenu czy dodatkowych atrakcji. Na swojej stronie możemy również prowadzić kalendarz rezerwacji. Możemy również przy tej metodzie zbierać e-maile od zainteresowanych osób i wykorzystać e-mail marketing.
Na co warto zwrócić uwagę?
Zachęcanie gości do swojego obiektu nie zawsze może być łatwym zadaniem. Przy tym nie wolno zapomnieć o dobrym planie marketingowym i pozycjonowaniu. Należy zadbać o dobrej jakości zdjęcia, opisy. Zaznaczyć czy nasz ośrodek jest dla rodzin z dziećmi. W ofercie różnych obiektów powinno być łatwo znaleźć wszystkie potrzebne informacje.
Warto zamieścić również dobre opinie naszych klientów. Pamiętać warto o tym by nasza oferta przyciągała uwagę i pozwoliła odkryć nas potencjalnym gościom. Te wszystkie metody pomogą w zapełnieniu obłożenia na sezon i powiększeniu grona użytkowników zainteresowanych danymi usługami.